tandenborstel

De eerste tandenborstels werden rond 1750 van dierenharen gemaakt. In 1938 ontdekt DuPont dat er ook nylon gebruikt kan worden. Borstels van dierenhaar... het lijkt me niet zo prettig poetsen. Ik stel me dan allerlei soorten voor. Paardenhaar, varkenshaar, kameel? kat? hond? Deze borstel lijkt meer geschikt voor m'n schoenen!

Deze dag ben ik vrij. Nou weet ik waarschijnlijk de definitie van vrij niet helemaal goed te intepreteren. Tot 12 uur probeer ik 8 uur in 4 uur te proppen, gauw naar huis om 2 tassen vol prachtige kralen in ontvangst te nemen, naar de bloemist in de stromende regen (zonder plu) - die gesloten blijkt te zijn! Nog even folie halen bij de dichtstbijzijnde winkel, jammer, Xenos is voor een andere keer. Dan een grote schaal met 6 kilo engelse drop verpakken en deze vast naar Den Enghel brengen waar we vanavond afscheid nemen van een collega. Rust. Wel een half uur lang. Maar die rust is ook betrekkelijk want er moet wel eten op tafel komen. Nog gauw even wat regelen op het werk, eten en dan naar Den Enghel op nieuwe schoenen en die knellen na een uurtje al behoorlijk. Oei, maar tóch vind ik ze leuk en ik zal ze wel inlopen... had ik niet ooit met mezelf afgesproken dat ik dat nooit meer zou doen? De speech is nog maar net begonnen of ik moet me al haasten naar huis, andere schoenen aan :D en als een speer richting hotel om belastingbiljetten in te gaan vullen. Om 10 uur vraag ik me af hoeveel je in één dag kunt proppen...

Geen opmerkingen: