Merkeldag

Dooi op Sint-Valentijn doet veel water in de wijn - vanmiddag was het 1,1°C, nu -1,1. Overigens vind ik een goeie witte wijn met ijsblokjes nog niet zo slecht.
Zonneschijn op Sint-Valentijn, geeft goede wijn - misschien schijnt hij wel in Chili?
Is de aarde met Sint-Valentijn in het wit gehuld, dan zijn de weiden en akkers met vreugde vervuld - het sneeuwde lichtjes vanaf 9 uur vanmorgen (daarvoor had ik mijn ogen dicht en kan ik dus niet van getuigen).
Die Valentijn zou trouwens best eens vooruitstrevend geweest kunnen zijn. Hij vond de liefde zwaarder wegen dan de wetten van de keizer en huwde een christen met een heiden. Dat was niet toegestaan in die tijd (en volgens mij durven sommige geloven nog steeds gemengde huwelijken te verbieden). Dus werd hij onthoofd op 14 februari ergens tussen het jaar 260 en 270. Wel frappant dat ze datum wel exact weten en het jaar niet. En omdat de boekdrukkunst toen nog niet was uitgevonden geloof ik lekker geen sikkepit van dit verhaal. Zou goed staan tussen de sprookjes van Assepoester en het Zingende botje.

Heerlijk rustig dagje! De paperassenla even omgespit, alles weer keurig in de ordners. Even tegengas gegeven aan de dweilbands (weliswaar binnenshuis dus zullen zij er geen last van hebben gehad...). Voelt aan als dagje niks doen... heerlijk!
Ben begonnen aan De verlossing door Karin Alfredsson. Aanrader!

Geen opmerkingen: