Schaatswedstrijd uit 1805...

Maar liefst 130 vrouwen (géén mannen!) verschijnen aan de start op de stadsgracht van Leeuwarden. Ze worden door ruim 10.000 mensen toegejuichd. De eerste prijs gaat naar Trijntje Pieters uit Poppingawier. Ze neemt een gouden oorijzer ter waarde van 105 gulden in ontvangst. Toen waarschijnlijk een enorm fortuin. Het idee alleen al om zo'n zwaar geval te moeten dragen...

Een gezellige drukke dag. Waarop ik én te veel wíl doen én te veel doe... dus val ik thuis op de bank lekker in slaap... om vervolgens ruw wakker gebeld te worden :( Er ligt een leuke verrassing op me te wachten. Is het eigenlijk nog wel een verrassing als je weet dat het komt? Wel als je je láát verrassen natuurlijk! De beste preken van Dominee Gremdaat. Genieten!
O ja, een update van de badkamer. Toen ik vanmorgen beneden kwam was ik stomverbaasd hoeveel tegels er al op de muur zaten. Heeft A 's nachts doorgewerkt? Tja, als je zelf de avond boven doorbrengt weet je niet wat er zich ondertussen in de badkamer afspeelt.

En kom je tussen de middag even thuis...

Geen opmerkingen: