Neonpatent

George Claude vond weliswaar al in 1910 de neonverlichting uit, hij kreeg in 1915 pas het patent hierop. Vanaf de start van de neonbuis werd deze al gebruikt voor reclame. Maar uiteraard ook uitstekend geschikt voor andere uitingen.

Vandaag zelfs 2x naar een bijna onbereikbaar dorp. Volgens de wegenbouwers zit het vást goed in elkaar maar als je eigenwijs wilt doorrijden... wordt de weg toch wel zeer doeltreffend versperd. Dus toch maar via de nieuw aangelegde weg helemaal om het dorp heen. 's Morgens mist het flink en heb ik dus geen flauw idee waar ik me eigenlijk bevind. 's Avonds is het zo donker dat ik het nog steeds niet weet... Het verschil is dat ik 's morgens een tocht door het dorp heb ondernomen omdat ik toch echt een bord zag waarop deze aanwijzing stond. Als ik 's avonds gewoon stug doorrijd en netjes bij de rotonde afsla... blijk ik me ineens op zéér bekend terrein te bevinden. En eigenlijk is dit best een makkelijke route. Alleen kom ik dan niet meer langs die makkelijke appie.

Geen opmerkingen: