Antarctica ontdekt

Eigenlijk kreeg de wereld dus pas in 1820 een volledig gezicht. Ik had best bij die ontdekking willen zijn. Prachtig al dat wit! Het schijnt er wel koud te zijn. De laagst gemeten temperatuur zou -91°C zijn. En dat nog officieus. Maar wie weet was het er vóór 1820 nog wel veel kouder. In Fahrenheit klinkt het nog veel leuker: -131,8! Van al het ijs op de wereld ligt 90% op Antarctica. De rest is verdeeld over Ola, Ben&Jerry's en Häagen-Dazs.

Hier was de wereld vanmorgen ook wit. Vooral mooi als er nog niemand buiten is geweest. De nonnekes stonden al vroeg sneeuw te ruimen. Met de vorst erbij werd het wel goed glad! Ben glibberend boodschappen gaan doen in de stad zelf. Auto is niet van zijn plaats gekomen. Leek me niet zo verstandig.
Heb zeker 2 uur verkwanseld door foutieve instellingen op A's telefoon. En de wizkids van kpn kwamen er ook al niet uit. Maar natuurlijk is het nu opgelost en kan hij voortaan ook gewoon mailen. Ging het met de negatievenscanner ook maar zo makkelijk. Ik zie nu wel wát er op de negatieven staat (oude troep die ik voor een deel toch wel zou willen bewaren) maar hij wil nog niet scannen naar de laptop. Misschien wil hij wel onder Vista werken maar ik heb nu geen zin om dat ook nog eens uit te gaan proberen.

Geen opmerkingen: