5 januari - Pensioen?

De nieuwe werkweek begint. Nog even het Belgisch Staatsblad lezen. Huh? Lees ik dat goed? Mag ik vanaf nu, onmiddellijk, deze dag al, thuis blijven? Op deze manier vernemen in 1999 19 wat oudere speurders van de Belgische gerechtelijke politie, onder wie de Antwerpse hoofdcommissaris, dat ze met onmiddellijke ingang met pensioen worden gestuurd. Ben je net 60... dat is nog eens wat anders dan doorwerken tot je 67e!

Het is glad in Nederland. De snelwegen staan vol, eigenlijk ook stil. Gelukkig kan ik gewoon te voet. Verschillende collega's hebben flink last van de winter. Even flink wat werk verzetten en dan met I naar collega A. Zo'n hele dag chemo is een hele opgave! Ik vind dat je een kanjer bent.
Op de terugweg ga ik nog even bij ML langs. Ze slaapt. Wat een vreemd idee dat we nooit meer samen biljetten zullen invullen, nooit meer samen gaan eten...

Geen opmerkingen: