kluns

Vanmorgen reed ik vanuit Harderwijk (kort bezoek, grotendeels slapend doorgebracht, maar wel heerlijk om weer even daar te zijn) naar de cursus in Leusden. Hoe ik erbij kom dat er geen file zou zijn weet ik ook niet, waarschijnlijk dacht ik dat er vanuit die hoek niemand richting Amersfoort wil? Maar een file is perfect om een ontbijt te nuttigen. De thee had ik al op, nu de rest nog. De cursusleider was zo sympathiek mijn onderwerpen als eerste te behandelen zodat ik om half 11 al weer kon vertrekken. Ik wist wat ik wilde weten. En de rest van de onderwerpen gebruiken wij toch niet. Nog nét op tijd ontdek ik dat ik niet gewoon achteruit de parkeerplaats af kan rijden. Er staat een vrachtwagen in de weg. En er zitten al genoeg deuken in de auto. Ondanks dat ik uit voorzorg 2x stop onderweg zie ik toch ook 2x die vangrail ineens vervaarlijk dichtbij komen, maar ook nu weer net op tijd, niks aan de hand dus. Ik ben er nog niet helemaal bij met mijn gedachten. Ik vergeet eten te kopen, dus doe ik het gewoon met wat er nog in huis is (dat wordt wel steeds minder...). 's Middags werk ik aardig wat weg, maar dan... F doet me een prima idee voor het avondeten aan de hand: omelet met kaas. En omdat ik ook nog wat groentemix heb gooi ik dat er ook maar bij. Het was vást handiger geweest als ik een grotere mix-kom gebruikt had. De klopper valt vanzelf uit m'n handen bovenop een -niet gebruikt- ei. Dat werd dus een ei meer. De was hing al sinds gisteren te drogen. Normaal zou je dan denken dat het nu wel de kast in gevouwen kan worden, helaas heeft het ondertussen geregend. De koolmeesjes vliegen verschrikt op. Ze zijn niet gewend dat er "leven" is in de tuin. En natuurlijk struikel ik over het dekbedovertrek en beland mét overtrek in de bloempot vol met regenwater... ok, die kan nog een keertje in de was. Dan gaat de telefoon en omdat ik die nogal snel wil pakken vliegt ook die uit m'n handen onder de fiets de tuin in. Wat een wonder, hij doet het nog. De omelet staat ondertussen te bakken, gelukkig ben ik net op tijd terug... Het lijkt me eigenlijk verstandiger vandaag niets meer te ondernemen. Morgen weer een dag.

Geen opmerkingen: