5 mei

Hoeveel kun je in één dag proppen? Ik ben begonnen met de boekenplanken op de slaapkamer. Die zijn niet kort... maar toch kwam ik aardig wat ruimte tekort. Dus heb ik besloten 3 hele boeken weg te doen! Decamerone ga ik echt niet nog eens lezen, Max Havelaar heb ik al 3x gelezen en waarom die Shogun al 25 jaar op een plank staat is mij ook een raadsel. Nu staan alle Grishams weer bij elkaar, Loesje ernaast en nog een rijtje Ierse biografieën. Nou moet die Grisham natuurlijk niet snel wéér een boek gaan uitgeven... Op de andere plank staan (slechts 2,5 meter) boeken die ik altijd nog een keer wil lezen.
Na de sportschool ben ik lekker thee gaan drinken bij H en A. Het dorp is halverwege afgesloten dus heb ik een stuk gelopen. Wat me op de terugweg naar de auto noopte enkele winkels binnen te gaan. Een handwerkzaak waar ze echt nog van alles verkopen (maar helaas geen delftsblauwe servetten) en een niet te definiëren zaak waar ze echt de meest uiteenlopende dingen verkopen. Blokker maar dan 10x leuker. En daar hebben ze weliswaar geen delftsblauwe servetten maar wél blauwe placemats met lichtblauwe lelies en een vreselijk roosje erop. Hier ga ik een "romantische koe" van maken... Bij Ikea hebben ze zwarte kussens met een of andere print erop en een hoeslaken (wat ik absoluut niet nodig heb) in een groen dat het midden houdt tussen vreselijk en mint. Dat kan ik níet laten liggen.

Geen opmerkingen: