Huub - Hubert - Hugh Van Es Vanes


Geboren in Hilversum op 6 juli 1941, veel te vroeg heengegaan op 15 mei 2009.
Dank julie wel voor alle hartverwarmende reacties. Huub is/was de man die mij al vroeg leerde dat je het leven zelf moest maken, die mij de eerste kneepjes op fotogebied leerde (ik ben altijd een amateur gebleven) en mij meenam naar proeflokaal Wijnand Fokkink toen ik 18 was. Tot vorig jaar zomer, steeds als hij in Holland was, hebben we daar menig borreltje (hij jenever, ik een boswandeling) gedronken. Ik heb alleen maar mooie herinneringen aan hem. Een oom zoals er geen tweede te vinden is.
Ik zal hem missen.

En omdat Huub heel wat meer foto's dan die bekende Saigon-helikopter heeft gemaakt wil ik hier graag nog enkele andere foto's plaatsen. Ik geef eerlijk toe dat onderstaande foto's bij de BBC en andere sites vandaan komen. Maar het zijn wel prachtfoto's. En er zit geen copyright op. Voor de Saigon-foto, die ook in de musical Miss Saigon is gebruikt, heeft hij éénmalig een bonus van wel $150 gekregen.

zijn beste foto:




Tenslotte nog 2 mooie foto's van hemzelf (en Annie) zoals ik hem graag in mijn herinnering houd.

1 opmerking:

Unknown zei

Ik vraag mij af of deze Huub van Es een klasgenoot van mij was op de Groen van Printererschool (LO) te Hilversum. Qua leeftijd klopt het. Ik ben van 16 juli 1941. Dit betreft de periode van 1947-1953.

Jan Slagt
janslagt@planet.nl