9 december - Internationale dag tegen corruptie

cor·rup·tie de; v -s omkoping, omkoopbaarheid
Tot zover Van Dale. Ben ik omkoopbaar? Als het om grote dingen gaat absoluut niet. Wel als het om onschuldige dingen gaat, als jij de spruitjes schoonmaakt kook ik vanavond. Er is zelfs een meldpunt corruptie. Waar zou het meest gecorrumpeerd worden?

Vandaag ben ik onbereikbaar. Ik wil nu eindelijk wel eens mijn bureau opgeruimd hebben. Er liggen echt een paar spoedklussen te wachten. En wéér ben ik één ding vergeten. Maar het rijbewijs is in ieder geval aangevraagd. En we hebben ook het nieuwe gedeelte van de bieb van binnen gezien. Daar zit een enorm stuk ruimte! Ik ben benieuwd wanneer de bouw eindelijk zal kunnen beginnen. En verder ben ik -dankzij Patricia- een enorm stuk opgeschoten. Heerlijk als iemand écht alle telefoontjes afhoudt!

Geen opmerkingen: