25 december - The Stars and Stripes Forever sinds 1896

John Philip (de) Sousa componeert (voornamelijk marsmuziek maar ook zeer vele andere muziekstukken), speelt verschillende instrumenten en is dirigent. De sousafoon draagt wel zijn naam maar de eerste sousafoon werd gemaakt door J.W Pepper. De Sousa heeft wel aanwijzingen gegeven over hoe het instrument zich zou moeten manifesteren in een orkest. Hij moest minder explosief zijn dan de bombardon. De eerste sousafoons richten de kelk naar boven, niet echt handig als het regende.

Om 7 uur lag ik Een andere voorkeur door Karin Fossum uit te lezen. Om 8 uur sliep ik weer. Maar ja, als ik het koud heb ben ik zo weer wakker. Dus begon ik om kwart over 8 in De vrouw die alles had van Kees van Beijnum. Toch zijn m'n ogen weer dichtgevallen. Rond 10 uur ben ik maar opgestaan. Een lekker lui dagje. Veel mahjong, veel gelezen, plannen voor het huurhuis.

Geen opmerkingen: