1 december - Wereld Aidsdag

Sinds 20 jaar wordt er deze dag extra aandacht gevraagd voor HIV/Aids. Eén van de millenniumdoelen is het stoppen en terugdringen van Aids, malaria en andere grote ziekten voor 2015.

Het vriest nog steeds. Eerst wil ik de ruïne van Confey church en Confey castle vinden. De kerk is redelijk makkelijk: verscholen tussen enkele mooie bomen en struiken in een hoek op de begraafplaats. De kasteelruïne zie ik wel staan maar het lukt me echt niet om over een anderhalve meter hoge muur te klimmen. Er is geen enkele andere methode om in de buurt te komen. Zwemmen over een brede sloot met daarin braamstruiken? Er ligt te weinig ijs om eroverheen te lopen. Hij staat mooi in de verte, geheel bedolven onder klimop.
St.Catherine's Park herbergt onder andere haar abbey, maar die blijkt wel zo vervallen te zijn (nog te slecht om een mooie ruïne genoemd te worden). Een groot deel staat op instorten en de rest is afgesloten door hoge hekwerken. Wat de holy well zou moeten zijn is ook niet echt duidelijk. Het lijkt er sterk op dat een kleine waterval met die titel gaat lopen.
In de middag ga ik naar Tony en Una. Helaas gaat het helemaal niet goed met Tony, hij ligt -gelukkig dat dat mogelijk is- te slapen. Een operatie blijkt uitgesloten zodat de kanker op andere manieren bestreden moet worden. Ik ben toch blij dat ik langs gegaan ben!

Geen opmerkingen: