2 december - Internationale dag afschaffing slavernij

En dat betekent ook dat de domestic migrant workers, zoals de Filippijnen, nu eindelijk eens een goede status moeten krijgen. Vaak zijn ze al jaren in ons land maar nog steeds illegaal... Maar ze werken zich te pletter, zelfs bij regeringslui, om hun huis schoon te krijgen en hun kinderen te vermaken. Dankjewel?!

Binnendoor naar Donabate en dan heerlijk langs de estuary rijden. Deze wetlands blijven favoriet. Wat een vogelparadijs.
Met de trein vanaf Leixlip Louisa Bridge naar Pearse Station. Gek eigenlijk dat ik me nu pas realiseer dat we gewoon de Liffey volgen. We komen door heel wat dorpen. Confey, Clonsilla, Castleknock, Boombridge, Drumcondra. Je kunt zelfs midden in Phoenix Park uitstappen (al moet je dan wel een dagkaart hebben want het is niet toegestaan om je reis tussendoor te onderbreken...). Wat me ook opvalt is dat we ook nu eerst Connolly Station aandoen, vervolgens Tara Street en dan eindigen op Pearse. Donabate ligt toch echt aan de andere kant van Dublin maar houdt dezelfde volgorde aan.
De lichten van Grafton Street zijn mooi. De etalages van Brown Thomas zijn niet te evenaren. Ik ga alleen windowshoppen... maar het is me nog nooit gelukt om zonder iets Pasttimes uit te komen.

Geen opmerkingen: