5 november - Guy Fawkes day

Katholieken proberen in 1605 het House of Lords op te blazen. Guy Fawkes wordt in de kelder ontdekt met lucifers, buskruit en lonten. Vrij duidelijk dat hij hiermee geen pijp wilde gaan roken. Hij wordt 3 maanden later opgehangen.

Vanmorgen eerst gezellig met enkele collega's op bezoek bij Nelly die binnenkort 40 jaar getrouwd is. Over Calfven naar Ossendrecht rijden vind ik altijd al en klein feestje. Je kijkt uit over de landerijen, er staan prachtige huizen langs de weg. Maar het allerleukste? De bochten in de weg die je nét met 85 km per uur kunt nemen (terwijl je maximaal 60 mag...) en dan hopen dat er geen tegenligger komt! De stukken waar je 30 mag... rijd ik netjes 25 (?).
Eigenlijk was ik 's middags vrij maar er lag zoveel werk te wachten dat ik toch maar even doorgegaan ben. En nu lig ik onderuit op de bank te kijken en luisteren naar de geluiden uit garage Luc in België. Een concert uit de garage. Leuk onderdeel van Man bijt hond.

Geen opmerkingen: