27 november - aanvang der godsdienstwaanzin

In 1095 begint de eerste kruistocht, er volgen er nog vele. Ook in een "modernere" jas.

Na eerst flink geshopt te hebben ben ik op zoek gegaan naar Connolly's Folly. Een prachtig monument dat wel behekst zou zijn. Nou, die heksen zijn er nu wel uit: het is bezet door bouwvakkers die het weer in oude luister gaan herstellen. Over een jaartje ga ik wel terug om te kijken hoever ze dan zijn. Het is prachtig weer, wel koud maar het zonnetje schijnt volop. In Maynooth ga ik maar eens kijken of ik kan parkeren op de campus. Het museum blijkt dicht, het is er wel heel erg gezellig. Dan maar even in Maynooth zelf kijken of ik het equestrian centre nog kan vinden, wie weet hebben ze nog die goede lederwas. Behalve de was heb ik nog (in verschillende andere winkels) flink wat inkopen gedaan. Ik ben een enorme theepot rijker. Die kan niet in de koffer, dus moet hij een half jaartje wachten tot ik mijn grote koffer eens meeneem. Maar hij is mooi!!

Guinness' vrouw zou zo'n 25-30 jaar terug hier begraven zijn.

Geen opmerkingen: