update

Foei, dit is wel héél erg lang geleden! Mja, ondertussen was ik dan ook nauwelijks onbestorven weduwe. Is er dan niets gebeurd in de tussentijd? Ach, eigenlijk zoveel... ik zou eens de agenda erbij moeten leggen om niets te vergeten. Maar het is nooit mijn bedoeling geweest om een compleet volledig verslag te maken van mijn doen en laten dus ga ik lekker alleen enkele dingen van de afgelopen maanden vertellen. Waarom schrijf ik eigenlijk niet meer zoveel? Nou mag ik lekker eindelijk eens de sociale media de schuld geven. Facebook is zó verslavend (en dan vooral die boerderij niet vergeten...). Maar dat zou flauw zijn, het is maar waar ik zin in heb. Of even tussendoor tijd voor vind.

De pinda rijdt nog steeds als een zonnetje en brengt me heerlijk overal waar ik wezen wil. Nou ja, ik zou nog wel op veel meer plekken willen komen maar een dag heeft maar 24 uur en daarvan moet ik ook nog een deel slapen. Dan de werktijd er nog vanaf trekken, kortom er blijft niet zo heel erg veel reistijd over. Oei. Nu klinkt het net alsof ik klaag :D integendeel, ik vind het wel prima zo!

Kort na het Boekenhof ging ik weer naar Ierland, dit keer maar voor een paar dagen. Zaterdag heen, meteen alle beelden en jewellery inpakken en zondag naar Castletown. De eerste van een reeks craftsfairs. Tot nu toe werd er in de zomer een harvest market gehouden op de binnenplaatsen van dit prachtige buiten. Nu zijn de stallen (bijna) klaar en kunnen deze ingezet worden voor een craftsfair. Buiten dus food (en ook enkele combinatiekramen) en binnen crafts. Deze eerste keer zijn we maar met 2 deelnemers. Tara promoot voornamelijk haar shop in Maynooth, ik sta stomverbaasd van de belangstelling hier. De medewerkers zijn hartstikke aardig, de omgeving is prachtig, we hebben live muziek in de ruimte naast ons. A is mee en daardoor heb ik ook even tijd om te gaan luisteren tussendoor.



Omdat ik pas weer op woensdag terug hoef besluiten we dinsdag even naar de Wicklow mountains te rijden. Dat is echt iedere keer weer genieten. Ik had in gedachten om naar de Powerscourt Gardens te gaan maar het is "gewoon" een tocht dwars door de bergen geworden. Heerlijk die ongelooflijk lange weg waar maar geen einde aan lijkt te komen en dan in totaal maar één andere auto tegenkomen!




In Nederland wordt de cultuursector danig door de regering gedwarsboomd. Het wordt tijd voor actie. De Mars der Beschaving wordt gelopen van Boymans van Beuningen in Rotterdam naar het Malieveld in Den Haag. Alles verloopt in een zeer gemoedelijke sfeer, ondanks de kwaadheid van de mensen. Nu, enkele maanden later is er nog steeds een golf van beschaving. De Mars is overgegaan in een Plein. Voor iedereen die nog zijn stem wil uitbrengen: meer informatie op http://www.marsderbeschaving.nl/


Tussendoor geniet ik ook nog van een UrbanDance uitvoering van leerlingen van een dansschool in Venlo, weer eens wat anders!


Half juli reis ik voor de tweede craftsfair naar Ierland. Una en Phyl komen op het lumineuze idee om een jewellerynight te houden. Dat betekent dat ik de hele zaterdag nieuwe dingen kan gaan maken... het is prachtig weer, ik geniet met volle teugen! Zonder A op de craftsfair betekent nog niet dat ik dan nergens meer naartoe kan lopen. De medewerkers zijn zo vriendelijk regelmatig mijn stal te bewaken zodat ook ik even van het zonnetje en de muziek kan genieten. Het zonnetje schijnt wel maar het is ook flink koud. Inga verkoopt prachtige sjaals van zijde en wolvilt en die zijn heerlijk warm!


Marrigje en Jan trouwen in Millingen en wij genieten die dag ook van de Millinger Waard. Een van de mooiste stukjes Nederland. De volgende dag lekker struinen in Nijmegen. Dat is lang geleden! Maar de Van Welderenstraat blijft (volgens mij) de allerleukste (winkel)straat.



Altijd gedacht dat een nieuwe auto een 12V-aansluiting heeft? Think again! Dat hoort dus niet (meer?) tot de standaarduitrusting. Wel lastig als je een navigatiesysteem wilt aansluiten. Je kunt die dingen natuurlijk flink van tevoren opladen maar dan nog gaan ze maar 2 uur mee. Dus laat ik er een inbouwen. Voor de kosten hoef ik het niet te laten. Al vrees ik dat de betreffende garage nooit meer een dergelijke prijsafspraak zal maken. Omdat hij na één keer gebruik al defect is - en er natuurlijk garantie op zit - kom ik al binnen een week terug. Een (uiteindelijk) uurtarief van 10,- lijkt me niet echt lonend... maar dat is wel wat ik dus betaald heb voor deze aansluiting.

De laatste dag van juli rijd ik weer naar Erps-Kwerps. Even wat zilver wegwerken bij atelier Zandstorm. Dit keer kom ik met 2 hangers en een stel oorbellen thuis. Ik vind het heerlijk om met zilverklei te werken. En bij Katty is de sfeer altijd prima!

Deze foto lijkt van heel dichtbij genomen... maar A zit wel degelijk boven op het dak en maakt het klaar om de nieuwe zonnepanelen te kunnen plaatsen.


Op een prachtige zonnige woensdagmiddag rijd ik naar Zeeland. Er staat wel behoorlijk wat wind maar dat betekent eigenlijk alleen maar dat je dan nog meer van het strand en de zee kunt genieten.



En dan is het al weer tijd om naar Ierland af te reizen. Ik heb het geluk dat ik nog heel wat vakantieuren heb staan. Die komen nu goed van pas! Uiteraard sta ik 's zondags weer in de stal van Castletown. Het is echt prachtig weer deze week, in Nederland schijnen de weergoden iets andere pijlen af te schieten. De Dublin Concert Band speelt zelfs buiten. De combinatie van fair en muziek is echt puik!


Maandag breng ik weer in Bray door. Daar zijn enkele leuke winkeltjes en het is er niet toeristisch. Deze winkel is wel een van de mooiste...


J en ik rijden dinsdags naar Fenagh in Leitrim. Een healer komt speciaal voor ons tussen de middag naar het huis van haar ouders. Het is een speciale ervaring. Helaas heeft het (nog?) geen effect. Of misschien ben ik gewoon te druk geweest sindsdien?


Teruggekomen wordt het servicepunt in Kruisland verhuisd van het dorpshuis naar de basisschool. Het past allemaal nét in een verhuiswagen. De kinderen vonden het geweldig om mee te mogen helpen.


Daarna heb ik niet meer stil gezeten. Het kantoor van directie en backoffice van de bieb verhuist maandag naar Halsteren en dus moet er flink ingepakt worden! Wie weet heb ik morgen even tijd om foto's te maken.

1 opmerking:

Annemarie zei

Oef, wat heb jij het druk zeg! Hahaha! Maar volgens mij geniet je er wel van. Pas je goed op jezelf met al dat verhuizen?