reizen

Om kwart over 5 worden we wakker, Marietta is zo lief ook op te staan. Een laatste kop thee en dan de taxi naar het station. Gelukkig zijn de koffers al ingecheckt en hebben we alleen handbagage. Op de markt heb ik gisteren nog mijn handkoffer gekocht, tot grote hilariteit van iedereen. Dat snap ik nou niet hè?! Gewoon een gezellig roze koffertje. Maar ik kan er nu wel alles in kwijt! De taxi naar de trein, de trein naar het vliegveld, de douaneperikelen - die best meevallen als je nauwelijks iets bij je hebt, nog een trein naar het vliegtuig en dan dus vliegen. We hebben exit-plaatsen gekregen: niemand voor ons! En die Engelsman die oorspronkelijk naast mij zit ruilt meteen met A zodat we toch naast elkaar kunnen zitten. De stoelen zijn niet breed maar zo is het een stuk minder erg. Ik heb me vermaakt met lezen, memory spelen op het display, sudoku, nog maar weer eens lezen, ach vooruit nog maar een spelletje memory dan (volgens mij zijn kinderen hier heel wat beter in dan ik!) en hé, het display geeft ook shanghai! De rest van de tijd speel ik dus mahjongg. We laten het horloge op HK-tijd staan, weten we tenminste hoe lang we erover doen. In Heathrow moeten we naar terminal 4, de bus rijdt regelmatig en met flinke snelheid. Niet dat we haast hebben, we moeten toch bijna 4 uur wachten op onze aansluiting. A leest zijn dwarsligger, ik probeer wat te slapen op de bank. Wegdoezelen is het enige wat lukt. We zijn blij als we het vliegtuig weer in kunnen. M'n ogen vallen toch regelmatig even dicht. Op Schiphol komen onze koffers bijna als eerste aan op de band. Dat vinden wij niet erg! Misschien halen we zelfs de trein nog wel. Nou, met gemak dus. De eerste rechtstreekse gaat pas over 3 kwartier, maar we kunnen over 7 minuten al naar Roosendaal en dan stappen we daar wel over. +10. Oei, dat betekent dus 10 minuten vertraging. Nou ja, kan wel, geen probleem, we zijn toch moe. Ehm... +12, +15 en vervolgens wordt er helemaal niks meer aangegeven. Na ruim 25 minuten komt hij dan toch aanrijden. We begrijpen inmiddels dat er werkzaamheden aan het spoor zijn. Door alle vertraging krijgen we wel vrijwel meteen aansluiting naar huis. De treintaxi zet ons voor de deur af, na bijna 26 uur zijn we eindelijk thuis!
De bloemen op tafel doen ons deugd! Wat een enorm leuke verrassing!

Geen opmerkingen: