Lunch on Lamma

Om half één ontmoeten we Kevin en stappen op zijn jonk richting Lamma Island. Sampans brengen toeristen de haven in, enkele vissers proberen wat te vangen. De skyline vanuit de zuidelijke haven aanschouwen. Er is toevallig een regatta, mooi gezicht.



De lunch... begint met verse garnalen, heerlijk in sojasaus met pepers. Vervolgens wordt er gebraden duif geserveerd. Er wordt ons verzekerd dat deze duiven speciaal gekweekt worden, tja, een gebraden duif is altijd beter dan eentje in de lucht, oeps! Inktvis batter volgt, dan een soort spinazie met knoflook (dat recept had ik moeten vragen!). Een of ander tofu-gerecht wordt gevolgd door gestoomde rijst met garnaaltjes en beef met ui en paprika. Als laatste eten we nog fried rijst met inktvis, paddestoelen en ei. We zijn dan wel enkele uren en flessen wijn verder...

Gelukkig houd ik me hoofdzakelijk bij water (schijnt niemand in de gaten te hebben). Ik loop nog even het dorp in, een vissersdorpje wat zich aan de toeristen onderwerpt. Opeens ruik ik... hema rookworst!

De zon is in de zee gezakt (of in de mist) en we varen terug. Christy Moore begeleidt de tocht, dit is genieten eerste klas!!

Geen opmerkingen: