laatste voorbereidingen?

Al weet ik nu al niet meer precies waar die uit bestonden. Medicijnvoorraad aanvullen en medische paspoorten ophalen (lekker op tijd), handbagage inpakken (nou ja, gedeeltelijk ook weer uitpakken want ik heb nog enkele dingen nodig), gezellig knutselen aan het begin van de kinderboekenweek, besluiten dat die tafel morgen leeggeruimd wordt, tube tandpasta in de al gesloten koffer proppen (zouden ze dat daar niet verkopen dan?), klein beetje nerveus worden dat er iets mis zou kúnnen gaan, appels en peren wegbrengen (da's iets anders dan vergelijken, ze lijken gewoon echt niet op elkaar) - mijn oog was weer eens groter dan de mogelijkheid ze ook allemaal op te eten.


Ik kwam vandaag 2 vrouwen tegen die over hun leeftijd stonden te babbelen. "Ja maar u bent toch jonger dan ik?", "Ik weet het niet, ik ben 71 en u?", "Ik ben 74." En toen vielen mijn tanden spontaan uit m'n mond (nou ja, ik kon ze nog net binnenhouden). Zó wil ik ook wel 74 worden! Een hele vlotte, spontane, leuk uitziende jonge vrouw die ik zelfs geen 64 gegeven zou hebben. Wat ik trouwens ook wel leuk vond was de aanpreekvorm... "u" tegen een leeftijdsgenoot...

Voor iedere vakantie ga ik altijd even naar Wilan en Jack. Even een bloemetje brengen. Even zeggen dat ik even wegga en na de vakantie weer terugkom. Maar wat is een graf zonder dekplaat een raar gezicht!

Geen opmerkingen: