midweek in september

Dat klinkt goed... alsof je gewoon een midweek in een of ander luxe bungalowpark hebt doorgebracht. Sauna, zwembad, eindeloos veel lezen... Dat laatste heb ik wel gedaan maar dan voornamelijk 's nachts als ik weer eens niet kon slapen. Verder heb ik veel gewerkt, toch? ehm? Oeps, de midweek begon anders wel met een vrije dag. Maar goed, thuis moet er ook wel het een en ander gebeuren, de kaboutertjes kunnen nog niet zo makkelijk over de muur klimmen. En als ik een ladder neerhang is de kans groot dat ongewenste gasten er ook gebruik van gaan maken. Per mms wordt een bosje bloemen bezorgd.

De aquaria zijn leeggevist en vervangen door een vistrio. Ook lekker, maar eerlijk gezegd niet zo bijzonder als dat aquarium... ach, het gezelschap daarentegen was perfect!
Nog net op tijd realiseer ik me dat ik op dinsdagmorgen heb afgesproken dat de brandmeldcentrale om 8 uur wordt aangesloten. Een extra instructie kan nooit kwaad. Woensdag volg ik een workshop welke mij in staat moet stellen een bhv-plan te maken. De cursusleider weet op een prettige manier de hele dag de aandacht vast te houden. Het Novotel in Rotterdam biedt pas echt gastvrijheid. Thee en koffie zo veel je maar wilt, begeleid door de mooist uitziende hapjes, en een lunch waar je u tegen zegt. Die file op heen- en terugreis is gewoon pech. Donderdagmorgen komt de brandweer een nacontrole houden. Denk je alles in orde te hebben... ligt de trap naar de nooduitgang plat! Op weg naar de bakker ontdek ik de muurtuin weer. Net om de hoek groeien enkele prachtige varens tegen de muur.

Er ligt nog een massa werk te wachten voor we op vakantie kunnen gaan. Ver na werktijd sluit ik dan ook de deur achter me om vervolgens snel even een hap naar binnen te werken en naar Vlaardingen te rijden. Een niet-geplande sessie, gezellig! Aiii, dat is wel laat thuiskomen... Maar dan is een vrijdag vol rompslomp het enige redmiddel tegen een chagrijnige kop, dat lukt dus aardig. Zeker als er ook nog een mms'je met weekendbloemen wordt bezorgd!

Geen opmerkingen: