Kiku no Sekku

Op de negende dag van de negende maand dronken de Chinezen chrysantwijn. Of ze dat nog steeds doen weet ik niet, maar wijn gemaakt van chrysanten? Ik wil ze nog niet eens in de vaas hebben staan. De Japanners vinden dit ook een feest. Ik vind een foto van een chrysant met suikerspin?


Eerst maar even spullen afleveren in Steenbergen, enkele uurtjes werken en dan mag ik gelukkig weer naar de osteopaat. Meestal vraag ik geen uitleg, ik ben al tevreden met het feit dat haar behandeling werkt!, maar vandaag wilde ik wel eens weten welk deel behandeld werd. En wéér weet ze me te verbazen door te vertellen welke onderdelen (waren ze maar uitwissel- of vervangbaar) opspeelden. Het klopt gewoon exact. Wonderbaarlijk. Thuisgekomen val ik dan ook bijna meteen in slaap, of ik dat nou wil of niet. Ik lees even een jeugdboek (Tijgers huilen niet) en voel me weer als nieuw.
Geen andere plannen meer voor vandaag, het is genoeg geweest!

Geen opmerkingen: