fakir

Na 6.538 keer 's morgens nauwelijks je bed uit kunnen komen is een spijkermat misschien een idee. Ok, het helpt natuurlijk niet meteen om weer als een jonge juffer uit bed te springen maar wie weet... bij regelmatig gebruik...

Eerst de kringloper in Kapellen een bezoek brengen, vervolgens de Carrefour van Schoten en dan naar de opendeurdag in Erps-Kwerps. Het zonnetje schijnt, het is prachtig weer en Katty&co hebben een enorm mooie tuin weten te creëren! Een paviljoen met beelden, een paviljoen met vilt... ook veel sieraden. Mijn handen jeuken, maar eerst "even" op vakantie! Raar idee overigens dat deze theepot niet in mijn tuin staat...

Op de terugweg stop ik bij Planckendael. Hier wilde ik al heel lang eens naartoe. Een mooi stukje België, net zo verdeeld als het land zelf. In 5 overlopende compartimenten worden de werelddelen belicht. In Azië overheerst het bamboe, inclusief een stukje bamboebos, heerlijk om doorheen te lopen! Oceanië is wel heel erg op Australië gericht. Amerika doet cowboy-achtig aan. Ik zie dieren waarvan ik nog nooit had gehoord. Door de enthousiaste verhalen en de uitleg van de man bij het sneeuwluipaard bedenk je je ineens dat een dierentuin niet meer alleen bestaat om de dieren te showen maar veel meer voor de kweekprogramma's zodat de soort in stand kan blijven. Aan de andere kant... evolutie moet er toch ook zijn? De dinosauriërs zijn toch ook niet uitgestorven omdat er geen dierentuinen waren? Ooit sterven wij toch ook uit? Denk ik dan toch...

Geen opmerkingen: