Amsterdam Exclusief

Met de lentetoer van NS rijden we eersteklas naar Amsterdam. Op zoek naar een tuk-tuk stappen we toch maar in een bus die ons -gratis- naar de volgende bus brengt. Lijn 22 gaat dan tot het Westerpark, en ook deze rit hoeven we niet te betalen. Aardig! In een stralend zonnetje drinken we eerst een kop koffie op het terras van het Westergasfabriekterrein. Vervolgens gaan we naar de beurs Amsterdam Exclusief. Seasons had een aanbieding voor haar leden. Een rondleiding, gevolgd door een high tea en tot besluit nog een goodiebag. De rondleiding is langs de standhouders die door Seasons zijn geselecteerd. Een interieurcomponist, een standje met hoenderhapjes (die ik aan me voorbij heb laten gaan), gordijnstoffen, de witte winkel (zo wit zal het bij ons nooit blijven en dat strijken lijkt mij ook al niks) en als afsluiting een proeverij van likeuren. De "russische chocolade" smaakt lekker! Het gezelschap is zeer uiteenlopend. En mix van kale kak en gezellige lui. De high tea die we aangeboden krijgen is goed verzorgd, lekker! Het lukt me zelfs de sandwiches in kleine stukjes te breken en zo naar binnen te werken.

De beurs op zich is luxe, maar ook weer niet zo luxe dat we ons er verloren voelen. Ik doe genoeg ideeën op. En daarvoor ga ik tenslotte! Die gordijnenwinkel gaan we nog eens bezoeken. Wie weet waar straks bij ons ineens gordijnen hangen... Dit paard misstaat ook vast niet in de huiskamer.

Geen opmerkingen: