Dag tegen pesten


Gelukkig is pesten de laatste jaren uit de taboesfeer gehaald. Vooral kinderen, maar zeker ook volwassenen, hebben echt niet altijd in de gaten welke impact pesten kan hebben. Maar liefst één op de 5 kinderen wordt weleens wordt gepest.
Pesterijen kunnen leiden tot een verlaging van zelfvertrouwen, depressie en in het ergste geval zelfs tot zelfmoordgedachten of zelfmoord. Mensen die gepest zijn hebben grotere kans om de rest van hun leven met sociale en emotionele problemen te blijven lopen. 19 april staat voor een positief, veilig en vertrouwd klimaat, een dag waarop stilgestaan wordt bij de ernstige gevolgen van pesten. Een pest-vrije toekomst zou mooi zijn!

En als ik een kléin beetje kan bijdragen door dit blog aan het pesten te wijden dan doe ik dat graag. Ook in mijn omgeving zijn er helaas nog steeds kinderen die dagelijks gepest worden. En het zijn eigenlijk zulke enorm lieve kids, het is niet te snappen waarom juist zij gepest worden (ik snap het hele pestgedoe trouwens niet, wie het ook betreft). Eenzaam, op hun hoede leven ze hun kleine leventje.

Tandig nieuwtje. Ik blijf 3 maanden zonder ondergebit lopen. Tot alles geheeld en tot rust gekomen is. En dan kijken we wel verder. Er is niks aan te doen, dus heeft het ook geen zin om er lang bij stil te staan. Ik weiger Olvarit te eten :D

Geen opmerkingen: