Dag van de kaas

In Oostende is het wereldrecord kaassculptuur verbroken. Vier beeldhouwers sneden en schaafden zo’n 110 kaasbollen in model. Het vierkoppige team onder leiding van kunstenaar Baldrick Buckle werkt met drie jaar gerijpte Oudendijk Millennium-kaas. Er gaat niets verloren. De weggesneden kaas wordt uitgedeeld. En na de recordpoging wordt de kaas geschonken aan de Oostendse sociale instellingen. 1059 kilo kaas... oei!

Ik dacht al een hele piet te zijn... maar een klein rondje stad (apotheek, soapqueen en xenos) was voldoende om me weer volledig plat te krijgen. Raar eigenlijk. Dit had ik dus duidelijk niet verwacht. Stukje kaas had vast wonderen gedaan. Maar ja, da's niet vloeibaar... Ik had natuurlijk kaas kunnen smelten maar dat lijkt me toch niet zo'n goed idee.

Geen opmerkingen: