wind, bliksem en regen

De wind neemt steeds verder toe vandaag. Een terrastafel waait de beeldentuin in. Op weg naar Vlaardingen mag er over de bruggen niet harder dan 70 worden gereden. Omdat de wind vrijwel constant is is die norm misschien leuk voor vrachtauto's maar iedereen scheurt gewoon met 120 kpu verder. Het is nog vroeg als ik in de kroeg arriveer, lekker rustig, perfect voor een mini-workshop. H wil graag bodhrán leren spelen. Flink blijven oefenen! Vervolgens is er een redelijke sessie, soms is het zo jammer dat men geen oor heeft voor de ander... (en sommige spelers voor henzelf...). Ik besluit dan ook tijdig te vertrekken. Het is inmiddels gaan onweren in Vlaardingen. Prachtige bliksemflitsen! Regen schijnt daarbij te horen. Terwijl ik de stad uitrijd gaat het steeds harder regenen. Op de snelweg vallen we ineens even terug naar 60 kpu, je kunt geen hand voor ogen zien met deze stortvloed. Alleen een idioot rijdt nu nog op volle snelheid door.
Bij de Haringvlietbrug mogen we weer maar 70. De regen is bijna gestopt. De wind is nog net zo constant. Na de bruggen lijkt het wel of er helemaal geen regen is gevallen in Brabant. Er staat een -bijna- volle maan, het verschil met morgen is voor een lekenoog (lees: mijn oog) niet zichtbaar. Prachtige wolkenpartijen. En dat allemaal tegen een toch donkere lucht. Dan vind ik het jammer dat er straatlantaarns branden die dit schouwspel verstoren.
Ik besluit de avond met papegaaiensoep!

Geen opmerkingen: