arboretum Kalmthout

Als je nou eerst even de bakken ophaalt bij de bieb, vervolgens op de markt in H je melk en kaas koopt, doorrijdt naar Ikea, onderhandelt over de prijs van wc-borstels (echt waar! in plaats van 0,79 heb ik 0,25 per stuk betaald!) dan op de terugweg de bakken op Z dropt (zo onhandig als die in je auto blijven staan), de melk en kaas in de koelkast zet en dan naar de kringloopwinkel in Kapelle de laatste troep wegbrengt... dan heb je best wel de tijd om daarna nog naar het arboretum van Kalmthout te rijden.

Het dreigde wel redelijk te gaan regenen maar daar bleef het dan ook bij, geen druppel gevallen. Er waren "verborgen beelden" opgesteld. En natuurlijk kunnen ze niet allemaal even mooi zijn.


Bij de grote vijver blijf ik ruim een uur genieten van de zwarte zwanen, de eenden en de waterrallen. Jammer dat de kikkers vertrokken waren. Het arboretum is ruim voorzien van banken, genoeg om op verschillende plekken te kunnen genieten. Ik weet wel dat de rijweg op niet al te grote afstand is maar de wind ruist dusdanig hard door de bomen dat ik geen auto hoor. Wat een heerlijke rust!!

Overigens weet je dat je in Belgiƫ rijdt als 1. de huizen eruit zien alsof kinderen hun droompaleis ontworpen hebben en de aannemer deze tekening klakkeloos heeft overgenomen; 2. er geen wegwijzers te ontdekken zijn; 3. je ineens wel een wegwijzer ontdekt... die je naar een onverharde weg blijkt te leiden; 4. de mensen je vriendelijk groeten!
Ik had dus de bedoeling om via het dorp Kalmthout en Belgisch Ossendrecht naar Huijbergen en dan verder terug te rijden. Ondertussen heb ik dus Achterbroek, Nieuwmoer, Wildert, Essen en Nispen gezien. En heel wat kleine landweggetjes. Wel heel erg mooi!

Geen opmerkingen: