stressen op zaterdag, of niet?

Legio plannen voor vandaag... en om die allemaal uit te voeren kan ik maar beter op tijd m'n bed uitkomen. Maar dat boek... Ik verplicht mezelf De razende rivier (Frode Grytten) na 75 pagina's toch maar weer neer te leggen en écht op te staan.

Overigens wordt het tijd dat ik Noors (en Fins, Deens, Zweeds, IJslands) ga leren. Die Scandinavische boeken zijn waarschijnlijk nóg mooier in de oorspronkelijke taal. Maar ik behelp me nog graag met de vertalingen. Mijn Zweeds is toch echt niet van het niveau dat ik hele boeken kan lezen. Ooit, in een ver verleden, mochten wij kiezen: Duits of Zweeds. En met de overgedragen antipathie tegen het Duits wist ik het wel. Maar van zo'n jaartje middelbare schoolzweeds is echt niet veel blijven hangen. Komt daar misschien mijn liefde voor Ikea vandaan? Bedenk het me net...
Maar wat heb ik nou eigenlijk wel de rest van de dag gedaan? Noodzakelijke boodschappen opgehaald voor vrienden in Ierland (shag is daar niet te betalen, en waarom zou ik het dan niet meenemen?!), naar de Carrefour gereden in Schoten (het wordt hoog tijd dat deze kop weer wat kleur krijgt en dat is in België wel de helft goedkoper), getankt in Schoten (scheelt 10 ct per liter, overigens net op tijd, de tank was leeg...), brieven geprint en toen nog de stad in getrokken. Wat een verrassing! De ondernemers van het Vierkantje hadden een gezellige middag georganiseerd. Bij 't Rondje zat een Chinees jochie op een ongelooflijke manier Haydn te spelen. Even verderop speelden 2 meisjes in knalgele jurken op de viool (yep, kattengejank was iets beter aan te horen, sorry meiden!). Jammer (voor de ondernemers dan) dat het niet echt druk was. En toen werd het tijd om te eten, koffie te drinken... mail te checken, troep op te ruimen... kortom, wat heb ik nou eigenlijk gedaan vandaag?

Goh, ontdek net op de foto dat de buurman er ook liep ;-)

Geen opmerkingen: