de eerste dagen thuis...

Oeps, ik word al bekend bij Hertz... deze keer krijg ik een gloednieuwe Suzuki Swift mee, net 8.000 km op de teller. Daar ga ik eens gauw verandering in brengen. Niet in dat gloednieuwe... hoop ik ;-) Het is goed koud, als je vertrekt met 30 en je komt aan bij 15 C... en natuurlijk heb ik geen jas bij me. Tenslotte hoef ik alleen even naar huis te rijden en onderweg eten mee te nemen. Lekkere eend met pannekoekjes (soort filodeeg). Oorspronkelijk zat er 5 kg teveel in mijn koffer. Maar door de tas met kaas en één boek eruit te halen kwam hij op het juiste gewicht. Gelukkig is Una wel blij met de kaas.

De eerste dag ga ik boodschappen doen, al beperk ik me netjes tot de supermarkt en Dunnes Stores. De T-shirts zijn zo absurd goedkoop dat ik meteen besluit de "oude" tot werkspul te degraderen. A is nog niet helemaal fit (ISF? vast niet...) maar het weer is zo lekker dat hij toch maar het gras gaat maaien. Volgens mij heb ik 's avonds met T afgesproken... volgens haar echtgenoot niet, ook goed. Bij J&S, waar ik op de terugweg binnenwip, is het in ieder geval hartstikke gezellig!

Donderdag is het prachtig zomerweer. Perfect moment om mijn atelier uit te mesten. Al moet ik daarvoor regelmatig hulp inroepen om de spinnen te verwijderen... en of ze nou leven of niet, eng zijn ze! En woodlice, yakkie!! Maar nu heb ik wel weer lekker de ruimte. Er spelen genoeg ideeën in m'n hoofd om uitgewerkt te worden.
's Avonds naar Dunboyne, het is er druk. Eigenlijk te druk om echt te kunnen genieten. Tegen middernacht rijd ik dan ook maar weer terug.

Na behoorlijk wat hoofdstukken gelezen te hebben besluit ik vandaag dan toch maar op te staan, het zonnetje schijnt veel te mooi om in bed te blijven liggen. A is al weer behoorlijk opgeknapt en we gaan dan ook op strooptocht bij Woodies en B&Q. Om te eindigen bij Tesco... een mens moet toch eten?!
Thuisgekomen besluit ik het douchegordijn in te korten. Zo hoog zijn de plafonds hier niet. Zo laag nou ook weer niet :( maar nu vervang ik hiermee gewoon het gordijn voor het raam en haal ik het douchegordijn bij de niet-meer-in-gebruik-zijnde douche weg. En kijk iets beter uit hoe ver ik dat inkort...

De rust begint al redelijk in m'n lijf te gaan zitten. Lekker!

Geen opmerkingen: