Boekenhof en andere perikelen

Half 6 loopt de wekker af. Maar zoals bijna iedere dag heb ik die wekker niet echt nodig. De poorten van het Markiezenhof kunnen geopend worden, de standhouders mogen naar binnen. De kramen zijn de avond ervoor al neergezet. Alleen het terras van La Pucelle moet nog aan de kant. Jeetje, die stoelen zijn niet licht! Bij de bieb zet ik 3 setjes neer, wie weet gaan daar nog gezellig mensen zitten. We willen ze best nog een bak koffie schenken ook! Onze eigen kraam is voor de helft gevuld met Virginia Andrews en de andere helft lijkt er vreselijk veel op. Vraag me dus niet waar die boeken over gaan. Op de een of andere manier spraken ze me nooit dusdanig aan dat ik ze ook ben gaan lezen. F heeft de eenzaamheid van de priemgetallen bij zich. Daar heb ik heel wat meer zin in! Het is een zonnige dag. Helaas kwam Kees Kist niet opdagen (terras voor niets weggezet...). Men is zeer te spreken over de organisatie en dat doet ons natuurlijk veel plezier!! Complimenten krijgen is gewoon altijd leuk.
Met F en M drink ik nog een gezellig glas wijn terwijl iedereen opruimt. Helaas kwamen ze de kramen al om 5 uur ophalen. Echt stom, zeker als je 7 uur had afgesproken... de boekenhof duurt tot 5 uur. En dan mag men natuurlijk nog op z'n gemak opruimen. Dankjewel voor de medewerking in deze...
Half 9 lig ik volledig uitgeteld in bed, zelfs te moe om nog een letter te lezen. Maar we kunnen terugkijken op een geslaagde dag.
Gebroken sta ik weer op. Jeetje, ik ben echt chagrijnig! Beetje weinig echt geslapen. Er hoeft dan ook niet veel mis te gaan vandaag. Ik kan beter even naar huis gaan om te lunchen, even mezelf bij elkaar rapen. En dan blijkt dat L&R in de stad zijn! Oeps, met al die overuren kan ik vĂ¡st wel even een uurtje terras pakken. Ook beter voor mijn humeur. Uiteindelijk heb ik toch alles gedaan wat ik die dag af wilde hebben. In Ierland schijnt de zon ook...

Geen opmerkingen: