oni

Ontspanning na inspanning. Nou die inspanning van mij bestond alleen uit het naar Schiedam rijden. Om precies te zijn naar Kethel. Wat een leuk stukje dorp! Maar zo begon de dag natuurlijk niet. Eerst de halve gang in m'n auto gezet en via de markt naar de kringloopwinkel in België. Die zijn tenminste nog blij met spullen. Toen besloten om maar even door te rijden om te gaan winkelen (en tanken). Natúúrlijk vergeten wat ik moest hebben maar de witloof van de Belgische Aldi is altijd lekker (véél lekkerder dan de witlof die ik zelf klaar moet maken). En een pond kersen. En nu proberen ze niet achter elkaar op te eten (ze zijn overigens nog niet helemaal rijp). Het is trouwens een aangenaam temperatuurtje daar bij die zuiderburen. Toen ik op de terugweg even in Putte uitstapte waaide het behoorlijk en vond ik het gewoon koud.
Na de siësta via Ikea dus naar Kethel. In de dorpskerk geeft het Eerste Schiedamse Mandolineorkest haar jaarconcert. Niks saai, ouderwets, slaapverwekkend. Verfrissend! Modern, afwisselend, heerlijk om naar te luisteren. Mooie omgeving ook. Maar ja, wanneer kom ik nou in een kerk? Volgens mij alleen bij concerten. Even een vraagje - gaat toch niemand antwoord op geven, ik weet ook niet aan wie ik de vraag stel - waarom zijn die stoelen zo oncomfortabel?
Nog even over het orkest. Echt een orkest waar je jong én oud tegenkomt. Het oudste lid, Bep van Haasteren, is 90 jaar oud! Bijna net zo oud als het orkest zelf (94 jaar). En omdat ik het ook zelf nog wel eens terug wil horen... deel 1 én 2.


Geen opmerkingen: