Weekend!

Het weekend van de grote opruiming. En dit keer een echte grote opruiming. Er zijn 3 stapels met kleren uit de kast, eentje voor de kledingcontainer (wel goed, maar gewoon), eentje voor Suus (verkoop voor een goed doel) en eentje die rechtstreeks de gewone container in is gegaan, daar doe je niemand een plezier mee. En is er nu dan ruimte? ehm, niet echt... en dat ligt niet aan de kastgrootte. Dan de maandelijkse (?) ordening van de papieren. Er moeten toch echt even wat rekeningen betaald worden en soms is het ook wel handig om alles gewoon eens op orde te hebben. Vraagt de bank om de WOZ-waarde ivm een of andere verzekering. Tja, dat wordt dus zoeken. Ik verander nog wel eens van "handige indeling". Er zijn 3 mogelijke ordners, ieder met evenzoveel mogelijke indelingen. Onder de B van belasting? de G van gemeente? de H van huis? Maar ik heb het gevonden! Alleen niet in een van die 3 ordners... Dan komt de gemeente nog met een leuke enquête over je woonomgeving. Of er genoeg groen is... op het dak hiertegenover tiert het welig, maar dat soort groen bedoelen ze denk ik niet. Of de buren de tuin goed onderhouden. Hoe moet ik dat weten? Er staat een 2 meter hoge muur om onze tuin, ik pak echt geen ladder om te kijken of het wel netjes is bij de buren.

Zondagmorgen 4 uur.. de vogels fluiten er vrolijk op los. De zon is nog niet te zien, lijkt me redelijk logisch op dat tijdstip. En dus draai ik me maar weer eens om en ga verder slapen. Om 7 uur is het welletjes (hoezo uitslapen op een zondagmorgen?) en ik zet het raam wagenwijd open... binnen 5 minuten klettert de regen neer. De ventileerstand lijkt me even beter. Omdat opruimen bij mij inhoudt dat ik dan echt letterlijk ieder papiertje in m'n handen neem om te bekijken wat ik daarmee moet doen neemt dat nogal wat tijd in beslag. Gelukkig rip ik ondertussen muziek van Milow, Cat Stevens -o nee, Yusuf Islam-, Cuby & the Blizzards, Björk, Bob Dylan en Laïs met Simon Lenski op de cello. Maar aan het eind van de zondagmiddag kan ik gelukkig wel zien dat ik wat gedaan heb. Ik kon eerst via een klein pad nog bij de wasbak komen, nu heb ik weer een zee van ruimte! Ik durf alleen niet te garanderen hoe lang deze ruimte zichtbaar blijft. Ben nou eenmaal een (opgeruimde) chaoot. Het is nog niet zo erg dat ik de The Get Organized Company ga inschakelen... Wat een opgeruimde chaoot is? Ik heb dus wel ordners en lektuurbakken, lades met opschrift en dergelijke... maar als ik iets begin (en niet meteen afmaak) laat ik het liggen op de plek waar ik bezig ben en ga rustig door met iets anders. Dus liggen er minimaal 3 boeken open, een stuk of wat tijdschriften, de nodige cd's (en ja, die kunnen ook overal in huis slingeren dankzij de alom aanwezige stereo-apparaten), staan er minstens 3 beelden "in de maak" met de nodige dingen die ik daar wel (of misschien toch maar niet) bij nodig heb. Ik ben wel zo wijs geen foto te plaatsen van deze puinzooi.
Ondertussen was 's middags het zonnetje ook weer gaan schijnen, is toch wat vrolijker dan die regen steeds.

Geen opmerkingen: