9 oktober - VPRO bloot in 1967

Phil Bloom leest een bericht voor in het programma Hoepla. In de krant staat dat de scène waarin ze bloot zal verschijnen is verboden. Daarna vouwt ze de krant op en kijkt ze de kijker aan: bloot... In beeld verschijnt het VPRO-adres. Simon Carmiggelt schrijft de volgende dag in zijn column in dagblad het Parool: "Het getuigt van een hoog soort ironie om op een moment waarvan je weet: nou worden er weer een heleboel kwaad en willen opzeggen, even behulpzaam te zijn met het verstrekken van het adres waar de boze brief heen moet."

Op deze zogenaamde anti-filedag reed ik achter een vrachtwagen die plots een klapband kreeg. Dat is geloof ik altijd plotseling, kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit op een andere manier kan gebeuren. Maar je schrikt je dus rot! En ik zag meteen helemaal niks meer. Of het nou zand of rook was, ik zat er in ieder geval middenin. En kon dus ook niet zien wat die vrachtwagen deed. En dan rijd ik ook nog over dat stuk band heen. Gelukkig is het goed afgelopen.

Geen opmerkingen: