14 oktober - Winnie-the-Pooh van A.A. Milne verschijnt

Hij vertelde de verhalen aan zijn zoontje, diens knuffelberen spelen de hoofdrol. Disney koopt na zijn dood de rechten op tekst en merchandising.

Zo, met Patricia op de achtergrond schiet je lekker snel op! Bekaf thuisgekomen, vrijwel meteen in slaap gevallen, wakker gemaakt om te eten, weer in slaap gevallen, wakker geworden door mijn telefoon die me vertelde dat ik naar het theater moest! Oeps, éven vergeten. Ha, spirit of the dance, dat geeft mij vast weer nieuwe energie. Was me dát even een tegenvaller! Hadden ze niet kunnen zeggen dat ik oordopjes en een zonnebril mee had moeten nemen? De dansen waren misschien wel mooi (zelfs dat vond ik dus niet altijd) maar dat geschreeuw continu vond ik vreselijk en die felle lichten hoeven van mij ook niet. Die violiste vond zichzelf helemaal te gek, van mij had ze beter op straat kunnen gaan spelen.

Geen opmerkingen: