20 oktober - VU Amsterdam opgericht (1880)

In het eerste jaar zijn er evenveel studenten als hoogleraren (5 van ieder). Nu studeren er zo'n 19.000 studenten. Behalve de universiteit VU is er ook het welbekende medisch centrum VUmc. Samen goed voor ruim 10.000 medewerkers. Begonnen aan de Keizersgracht is het nu het gezicht in de Zuidas van Amsterdam.

Plannen, plannen, plannen. Niet alleen thuis, ook op het werk. Maar omdat ik weet dat enkele collega's mijn blog lezen kan ik over dat laatste niet al te veel uitweiden. Op 13 december is er een feestje, en ik heb nu al weer zin in de organisatie. Tot nu toe verloopt het nog voorspoedig! Dan maar wat meer over de plannen thuis? Hopelijk wordt eind november de badkamerrenovatie gerealiseerd (ik ben dan een weekje naar Ierland, anders loop ik toch maar voor de voeten). De tegels liggen al enkele jaren geduldig te wachten. Die hebben meer geduld dan ik... Dan komt er ook blauw grindtapijt op de badkamervloer, de bijkeuken en de gang. Zoals al eerder geschreven ga ik het toilet boven pimpen, misschien komend weekend al. Mijn kamer boven krijgt een staldeur. Een hele deur die opengaat is wat moeilijk omdat die steeds tegen de koepel van de keuken zou klappen. Wanneer? Zo gauw we tegen een oude staldeur aanlopen (liefst figuurlijk).

Geen opmerkingen: