10 oktober - Werelddag Geestelijke Gezondheid

Op deze dag wordt extra aandacht besteed aan dwangstoornissen. "Mensen met een dwangstoornis zijn niet raar, ze denken alleen een beetje maf". Laat mij maar 3x teruglopen naar de auto om te kijken of hij wel op slot zit. Beetje lichaamsbeweging kan geen kwaad. We hebben geen gas dus daar kan ook niks mee fout gaan. Verder kan ik me niet voorstellen dat ik dwangmatig bijvoorbeeld ga schoonmaken (zou waarschijnlijk niemand een bezwaar tegen hebben, behalve ikzelf). Of continu controleren of ik alles wel op slot heb gedaan (zou A wel kunnen waarderen, ik laat regelmatig alles open staan, ramen, deuren, noem maar op).

Moe moe moe. De hele ochtend vergaderen. En 's middags het "normale" werk verwerken. Nu wil ik gewoon even lezen. En verder helemaal niks. Een heel weekend lang niks. Goh, zou leuk zijn als ik dat eens volhield. Maar ik ken mezelf, ik ga zo meteen toch...

Geen opmerkingen: