25 oktober - Nacht van de Nacht

Laat het donker donker zijn. Heel wat gemeenten en overheidsdiensten doen mee aan de Nacht van de Nacht. Waar mogelijk alle verlichting uit. Maar ook Ikea, CSM Suiker, het Sheraton Hotel (lijkt me handig voor de gasten...), Fortis (daar was het licht toch al uit?), Essent (alleen op de kantoorpanden) en nog veel meer bedrijven. Wie weet doen er ook particulieren mee (na 10 uur vanavond zijn al mijn lampen uit, maar dat scheelt niet zo heel veel want we hebben alleen spaarlampverlichting én we leveren energie door onze zonnecollectoren op het dak).
Als er geen lichten zijn... deze foto is genomen bij zonsondergang in Christchurch.

Vroeg in de ochtend boodschappen doen. Des te meer kans heb ik op een parkeerplaats. Dat was de opzet, het eerste deel is geslaagd. Het tweede ook maar niet dankzij het vroege boodschappen doen, ik kwam om half 12 terug en toevallig kwam er net één plaatsje vrij. Bij De Sleutel, een activiteitencentrum voor gehandicapten, was een open dag georganiseerd. Die zou om 10 uur starten dacht ik. Ach, nu heb ik ook de briefing meegemaakt van de deelnemers. Héél erg leuk opgezet. Door het hele gebouw heen was duidelijk te zien welke activiteiten er allemaal georganiseerd werden voor de cliënten. Een appelig "bloemstukje" en een leuk vogelhuisje gekocht.
Mijn mini-laptop weigert even het internet op te gaan. Er is wel verbinding, maar ik denk dat een firewall of zo alles tegenhoudt. Nu weet ik niet zoveel van Linux af dus heb ik maar even een boek opgehaald. Vervolgens bij ML een multifunctionele printer geïnstalleerd en thee gedronken. Die prachtige PinkRibbon-armband gekregen! Op de terugweg nog even naar de hobbywinkel en zo zijn alle plannen voor vandaag totaal anders uitgepakt. Vanavond doe ik lekker niks. Ja, om 10 uur alle lampen uit, wie weet nog wel eerder ook. Even goed bijslapen. En daar krijg ik dan zo maar een heel uur extra de tijd voor!

Geen opmerkingen: