4 oktober - herdenking Bijlmerramp

In 1992 stort een vrachtvliegtuig neer op de flats Groeneveen en Klein-Kruitberg. Er zijn 43 geregistreerde doden, hoeveel illegale slachtoffers er waren is nooit bekend geworden. Miscommunicatie, metaalmoeheid, nog meer miscommunicatie... zowel tijdens de ramp als daarna.
De overlevenden en nabestaanden van de ramp richtten snel na de ramp een herdenkingsplaats in rondom "de boom die alles zag", een boom op de rampplek die de crash en de brand had overleefd. Ook vandaag is daar een herdenking.

A is al vroeg vertrokken naar een treinenbeurs in Houten. Je kunt niet pinnen bij de NS maar wij hebben nog Blokker-kaartjes. Ondertussen ga ik boodschappen doen en nog wat bijwerken. De groenteman op de markt vind ik dus echt goed tegenvallen. Dus komt de meeste groente toch maar van de Lidl. Lekker biologisch. Teruggekomen is er natuurlijk weer geen parkeerplaats. Omgereden via de school, is er nog één plaatsje voor een oud-papiercontainer. En een hele aardige man die mij perfect dat plaatsje inloodst. Zo strak heb ik nog nooit gestaan...
Vanavond filmen... ik heb 5 maanden zonder film overleefd... het filmseizoen begint weer ;-)

Geen opmerkingen: