winter

De banden zijn geplaatst dus de winter mag komen! Gelukkig scheen het zonnetje nog wel op weg naar Limburg. Op de terugweg ging hij net prachtig onder, mooie kleuren. Jammer dat er huizen en bomen in de weg stonden. Ik probeerde vanavond de telefooncontacten over te zetten van de Vivaz naar de Xperia Arc. Het wil nog niet zoals gepland (zonder overtypen dus). Maar ik ga toch echt geen 141 contacten opnieuw invoeren!

Ondertussen denk ik dat ik verslaafd ben aan de boeken en/of methode van Berthold Gunster. Het begon met Omdenken, een dun boekje met aansprekende teksten. Toen kocht ik -omdat de titel mij aansprak- Ik ben oké jij bent een sukkel. Uiteraard gaf ik dit boek meteen aan A. Die het ook meteen begon te lezen en reageerde: dit is een goed boek! Oei, dan zal ik het ook maar eens zelf gaan lezen. Ik had nog niet eens in de gaten dat dit van dezelfde auteur was... (gelukkig viel het kwartje wel binnen enkele pagina's). Maar... dit was niet het eerste boek! Daarvoor kwam Huh?! Dus ook dat boek maar gekocht, tenslotte moet je wel in volgorde lezen... Nou heb ik wel iets met achterstevoren uitvoeren (eerst het hoofdgerecht bestellen en vervolgens het voorgerecht?!) en jawel hoor: binnen enkele pagina's bleek dat er nóg een boek vóór deze uitgave was geschreven. Ja-maar wat als alles lukt? is een fantastische inleiding in het omdenken. Stiekem doe ik dat al heel lang. Zonder dat ik het wist. Dingen positief benaderen, heerlijk! En vandaag heb ik dan Omdenken in relaties aangeschaft. Net zo klein als het eerste Omdenken-boekje maar het staat weer vol met prachtige teksten. Een aanrader voor iedereen die de dingen vanuit een ander perspectief wil bekijken. Er is overigens ook een magazine, website, twitter- en facebookaccount....


1 opmerking:

Annemarie zei

Heb je gezien dat 2 van zijn boeken ook als e-book zijn verschenen? Dat is handig!! Lijkt me erg interessant, komt op mijn verlanglijstje....