aandelen

Eigenlijk ben ik gewoon geen beleggerstype. Ik houd absoluut niet van gokken met (veel) geld. Ooit ben ik erin getrapt. Zo'n 15 jaar geleden dus. Zo'n gladjanus die je vertelt dat het absoluut safe is en je er een leuk bedragje aan overhoudt. Net voor die 15 jaar voorbij zijn (en dan heb ik dus 15 jaar lang maandelijks gespaard) krijg ik een brief waarin staat welk bedrag ik tegemoet kan zien. Maar dan... slechts anderhalve maand later... als het op het echte uitbetalen aankomt... blijkt er ineens meer dan 600 euro minder uitgekeerd te worden!! Tja, dan bel ik dus maar eens op. Vraag of de administratiekosten 600 euro zijn. Of dat vervelende deuntje dat achter het telefoontje-in-de-wacht wordt gespeeld misschien zoveel waard is (geen idee overigens waarom ik tijdens het wachten naar de meest vreselijke "melodietjes" moet luisteren).
Nee, dat zag ik -uiteraard!- verkeerd. Griekenland was de hoofdschuldige. Hoezo, had ik dan Griekse aandelen? Ik weet dat ik me enorm stom voor kan doen, maar ik baal dan ook grandioos!

Er zijn echter ook aandelen die ik gewoon wel heel erg leuk vind. En dan hoef ik er nog niet eens iets voor terug te hebben. Op tenpages kun je aandelen kopen op -nog uit te brengen- manuscripten, boeken, hoe je het ook noemen wilt. Je steunt dan dus eigenlijk een schrijver, desnoods schrijver-in-spe. Het gaat hier niet om grote bedragen, uiteraard kun je wel veel aandelen kopen, maar het hoeft niet. En je hoeft ook niet dagelijks of maandelijks aandelen te kopen. Oei, dit lijkt wel een reclameblog :D




1 opmerking:

Anoniem zei

ik sta er goed op!
;)

k