koekjesdag

Vandaag is het koekjesdag. Extra veel koekjes eten? Koekjes bakken? Eigenlijk is het wel de bedoeling dat je eerst koekjes bakt. Maar vervolgens moet je die koekjes dan wel naar anderen brengen en een praatje maken. Hoeft geen lang praatje te zijn, ligt eraan hoe snel de ander het koekje opeet. Zolang dus. Nou... in deze outfit wilde niemand van mij een koekje aanpakken (ik heb het niet geprobeerd, geef ik eerlijk toe). En ik houd toch al niet van zoete koekjes bakken. Maar eigenlijk is het een hartstikke gaaf initiatief. Volgend jaar doe ik mee! Of het echt zelfgebakken koekjes worden... ik heb wel eens worteltjestaart naar de buren gebracht. Dat is ongeveer het enige dat ik echt goed kan bakken. Overigens heb ik niet één koekje op vandaag.

Jeetje wat kan een mens toch een troep verzamelen. En dan durf ik ook nog te beweren dat ik precies weet wat er op al die stapeltjes her en der ligt... nou echt niet dus! Ik kom de mooiste dingen tegen vandaag. Vooral veel knipsels. Dingen die me inspireren om beelden of zo te maken. Maar ook vooraankondigingen van boeken. Zo staat er dus nog op het felanglijsje XXSmall - de wondere wereld van het extra kleine. Ja hoor, poppenhuisliteratuur. De bijbehorende tentoonstelling loopt van 12 november tot en met 25 maart in het Gemeentemuseum Den Haag. Deze knipsel hoort dus op het memobord (dat echt niet vol hangt...). In november komt ook het boek Enge dingen - het aangetaste lichaam - uit. En dat ontbreekt beslist niet op mijn lijstje! Een beetje masochistisch misschien is De troep onder aan de trap door Christina Hopkinson. Ach, beetje zelfspot moet kunnen. Op het lijstje staat ook een concert. Op 30 oktober treedt Patti Smith op tijdens het Sinners Day-festival. Haar stem is alleen maar mooier geworden. Ooit danste ik echt op blote voeten... ik had toen alleen schoenen aan als het echt moest ;-)

Geen opmerkingen: