Zwarte zaterdag

Tegenwoordig denken we bij Zwarte Zaterdag aan de lange files tijdens de vakantie(s). Op 5 augustus 1944 beschieten geallieerden op maar liefst 14 plaatsen in het land treinen. Zomaar, foutje. Het wordt doodgezwegen. Niemand praat erover. De piloten schoten frontaal op de vluchtenden. Een oude boer die alles zag en hoorde gebeuren heeft tot het einde van zijn leven de stemmen van die mensen die -logisch- geheel verward wegrenden, gehoord. Hoe is het mogelijk dat dit uit de geschiedenisboeken is gehouden? Schaamte? Dat mag dan ook wel! Maar daarom hoef je het nog niet te verzwijgen?!


Ik zet de turbomotor aan vandaag. Niet dat het veel helpt :( morgen gooi ik echt mijn kantoor op slot! O nee, dat kan niet want dan kunnen mijn collega's meteen niet meer werken... op vrijdag heb ik altijd de hele dag gezelschap.
Vanavond weer naar Vlaardingen. Die mafkikkers hebben wat nieuws bedacht, al bedoelen ze er vast iets anders mee dan ik lees...

Geen opmerkingen: