Schilderen!

De weersverwachting voor vandaag... regen. Maar ja, wat is een verwachting? Iets wat gelogenstraft dient te worden en dus scheen het zonnetje lekker! Is er een betere manier om je lunchpauze door te brengen dan met kwast en verf? Ik ben zelfs zo slim geweest even een oud t-shirt aan te doen. En de gebruiksaanwijzing te lezen (zowaar).

Verwerking Blik
* Voor gebruik licht doorroeren (maximaal 1 minuut).
* Zwaar ingepitte roestplekken, scherpe hoeken en kaal metaal voorstrijken met een laag Metaallak of voorbehandelen met een laag Hammerite NR1 Anti-Roest grondverf, hierdoor wordt een nog duurzamere roestbescherming verkregen.
* Daarna voor optimale roestbescherming minimaal 2 dikke lagen aanbrengen (minimaal 100 micron).
* Een volgende laag na min. 4 uur, maar binnen 8 uur, aanbrengen op de vorige laag. Na 8 uur mag er, gedurende 2 weken, geen nieuwe laag worden aangebracht.


Dat licht doorroeren is geen probleem. Wat zijn zwaar ingepitte roestplekken? Neuh, die heeft onze auto niet (heb geen grondverf of zo in huis). Die 2 dikke lagen is ook al geen probleem. Ik weet wel wat 100 micron is bij lamineerspul maar die had ik even niet bij me als vergelijkingsmateriaal. De kleur is wel een béétje anders (om niet meteen te zeggen dat ik nu een 2-kleuren-blauw-auto heb gemaakt). Net tegen 7 uur de tweede laag. Anders wordt het misschien ook weer te vochtig. Als het echt al te erg is kan ik er over 2 weken de gewone blauwe kleur overheen schilderen. Maar dit staat al een stuk netter dan die roestplekken!


Geen opmerkingen: