Kluizenaar

In 2001 wordt de Kluis van Warfhuizen gesticht. En ik maar denken dat kluizen gebouwd worden. Er woont ook nog een kluizenaar in. Heel erg religieus gedoe allemaal. Vroeger kende ik ook een kluizenaar, Grard Sientje. Maar die was beslist niet religieus, of je zou één met de natuur een religie moeten noemen. Hij heeft in een plaggenhut op de Peel gewoond. We gingen er wel eens naartoe. Hij kon mooie verhalen vertellen!

Zo'n dag waarop ik -ongewild- toch allerlei andere dingen doet dan ik vooraf had gepland. De was is al 12 uur geleden gedraaid maar zit nog in de machine. Maar ik weet nu weer wel hoe je waterijsjes moet maken. Welgeteld één suikervrij recept gevonden. Geen idee waarom er suiker in een waterijsje zou moeten zitten. Ik heb nodig: 1/3 diksap (appel-pere-framboze-cassis) en 2/3 water. Ik mis wel wat n-nen maar die denk ik er wel bij en wat ik ook niet helemaal begrijp is dat dit een recept is voor 4 personen... (bron: Smulweb). Waarom wil ik weten hoe je waterijs maakt? Ik heb bij Xenos leuke vormpjes gevonden. En dat moet natuurlijk wel worden uitgeprobeerd. Maar ik maakte toch al ijsjes van geitenyoghurt en vruchten? Tja, die vormpjes waren zo leuk...

Geen opmerkingen: