Wat is tijd?

Tijd kan, na hoogte, breedte en lengte gezien worden als de vierde dimensie. Van een gebeurtenis kan gezegd worden dat deze na een andere gebeurtenis plaatsvindt. Een gebeurtenis vindt plaats op een tijdstip of moment. De tijd wordt wel gezien als een opeenvolging van tijdstippen. Daarnaast kan bepaald worden hoe lang een gebeurtenis na een andere plaatsvindt. Het betreft dan de tijdsduur tussen twee tijdstippen. Tijd is het begrip waarmee deze volgorde en duur worden beschreven.
Maar wat is nou tijd? Hoeveel tijd heb ik eigenlijk? Wil ik dat wel weten? Geloof het niet. Wat ik wel weet, is dat ik zo veel mogelijk van ieder moment wil genieten. Iedere minuut zo goed mogelijk besteden. En of dat nou is door een boek te lezen (het huidige was even doorbijten in het begin maar begint nu wel te pakken), een vergadering bij te wonen (mits nuttig?), naar de vogels te luisteren (ook al krijsen ze elkaar het luchtruim in) of me op de werkvloer te vermaken... Tijd is kostbaar. Voor je het weet is er ineens geen tijd meer. Maar dat merk je dan ook niet meer. Of zou je als je dood bent nog kunnen denken? Vast niet. Dan weet je ook niet meer wat je nog allemaal had willen doen. Foei, wat filosofisch. Het wordt tijd dat ik verder ga met genieten!

Vandaag heb ik even een nieuw blogje in elkaar gezet. Eentje met weinig woorden maar des te meer plaatjes. Daarna zijn er nog wat theepotten verhuisd naar de nieuwe kast. Zo komen ze op alle plekken beter tot hun recht! En nee, ik heb ze ondertussen niet geteld.

Geen opmerkingen: