Sneeuw in de zomer

Maar wat heb ik dan de afgelopen dagen gedaan? Waarom heb ik dit blog bijvoorbeeld niet netjes bijgewerkt? Omdat ik een -bijna- computerloos weekend heb gehad! Na RegisterBooster verwijderd te hebben wilde hij gewoon helemaal niet meer opstarten. Nog wel enkele pogingen ondernomen maar het mocht niet baten. Maar even chronologisch nu. Voor zover ik daartoe in staat ben. Zaterdagmorgen rijd ik dus heerlijk naar Limburg. Dat heerlijk duurde tot net na Geldrop. Met een gemiddelde snelheid van 7 km per uur in de brandende zon zou je bijna tot die brandweerlui willen horen die daar buiten de Strabrechtse heide blussen.

Volgens de berichten blussen ze vandaag nog steeds na. 's Middags gaan we even naar de goede-doelen-markt in het dorp. Het is echt smoorheet en dan is de animo toch niet zo groot. Kinderen worden gratis geschminkt en Nyls is dan ook tijgertrots als hij in de spiegel kijkt!

's Avonds wil die pc dus niks meer :( dat was niet bepaald de bedoeling! Gelukkig weet M iemand die wel de mogelijkheden heeft om de data te redden ook al kan de rest niet meer gered worden. Vroeger kon ik dit ook nog wel oplossen, nu heb ik die materialen gewoon niet meer in huis. Daarbij was ik niet thuis... Na het afleveren van de pc lopen we naar het Odapark. Dirk Claesen is een Belgische kunstenaar die een prachtige solo-tentoonstelling heeft. Levensgrote dieren waarbij zowel het eindresultaat als de tussenfasen getoond worden.


Overigens is de rest van de beeldentuin ook zeer de moeite waard!! Heerlijk zo'n wandeling door het bos waarbij je mag genieten van de verschillende kunstvormen.


Na een verfrissende yoghurt-met-aardbeien-snack fietsen we naar Huub. Het monument staat er mooi bij. We leggen er verse bloemen bij. Het is al weer bijna 2 jaar geleden dat we voorgoed afscheid van jou moesten nemen! Het lijkt als gisteren...

De pasta met pompoenen smaakte voortreffelijk maar aan ieder goed weekend komt een einde, dus rijd ik toch maar terug naar huis. Maandag gewoon weer werken, maar 's middags wel naar de osteopaat. Ze is niet zo blij met de status (ikzelf ook eigenlijk niet). 's Avonds val ik om half 8 in slaap om tegen de ochtend pas echt wakker te worden.
Vandaag ga ik op werkbezoek bij de bibliotheek in Boxmeer. Die zitten in een prachtig oud gebouw, samen met het VVV en nog heel wat meer sociale en/of culturele instellingen. Gelukkig is het onderweg niet al te warm. Het bezoek is verhelderend, zeer leerzaam! Dank jullie wel! In de slotgracht waakt de draak over de om/inwonenden (of de grachtbewoners).

Vanavond stond dan nog de afsluiting van de samenwerking met het Kellebeekcollege op het programma. Theatergroep Met een bek vol tanden gaf een grandioze uitvoering voor de verschillende cursisten. En nu mag ik afsluiten...

Geen opmerkingen: