Passage

Doorgang. Bepaald deel van een verhaal, gedicht, muziekstuk of film. Gang tijdens dressuurproef (oei, die kwam van ver, dat is wel erg lang geleden!). Uitgeverij. Doommetalband (een wát? bijvoorbeeld Black Sabbath in hun vroege periode of Candlemass, Stabat Mater). Overdekte winkelstraat. En in die laatste ben ik vandaag gaan lunchen (jawel, zo rond een uur of 4). Op het eerste gezicht een hele vrolijke art deco omgeving. Lekker veel verschil tussen de winkels, zowel in inhoud als in uitstraling. Deed me een héél klein beetje aan Powerscourt in Dublin denken. Maar dat leek me toch al gauw authentieker... Hoe lang bestaat deze passage al? Hij is gebouwd in 1960. Mwah, 50 jaar dus. Maar pas sinds 3 jaar in deze staat. Kosten 20 miljoen euro... oei! Dan kijk je meteen wel met heel andere ogen... al blijf ik de grap er wel van inzien ;-)


Vanmorgen begon het toch wel erg donker te worden. Joepie! Het ging keihard gieten. Oei, ik had wel mijn raam open staan. En omdat ik geen zin had om op een kletsnat matras te gaan slapen ben ik dat toch maar even dicht gaan doen. Helaas was het buitje niet bepaald wat buienradar ons voorspiegelde. Het was redelijk snel al weer droog. Nog maar eens die buienradar raadplegen dan. Ja hoor, zit er ineens een gat in de bewolking! Wat me wel aardig goed uitkwam want 's middags moest ik even naar Zinc om Ellen een bloemetje te brengen. Van examens krijg je uitslag... geslaagd! (natuurlijk).

Een passage naar de volgende studie! En ik weet zeker dat ze ook die goed kan en zal volbrengen.

Geen opmerkingen: