Overleg

Gisteravond fietste ik naar J, niets aan de hand. Lekker theeloze thee gedronken, papieren ingevuld, gekletst, bijgepraat. Op de terugweg zag ik het schaakspel, de marionetten oftewel de enorme garde van houten pionnen al staan. Lekker toegankelijk voor de rest van het gebouw. Maakt ook niet uit, voor de Krabbenfoor moet alles wijken. Ik zeg niet dat ik ze niet mooi vind, integendeel. Ze hebben wel iets vertederends over zich. Maar een bieb zonder klanten (omdat die worden tegengehouden door deze slinger van meer-dan-manshoge beelden) is nou ook weer niet iets waar we op zitten te wachten. Dus dan ga je in overleg. Dacht ik. Alleen vond de kunstenaar dat overleg volledig overbodig was, ze bleven staan waar ze stonden. Tja, dan heeft hij toch even buiten mij gerekend. Nu is er een mooi looppad voor de klanten gemaakt. Zo kan het ook.

Toch krijg ik wel aardig de neiging om volgend jaar niet aanwezig te zijn tijdens dit festijn. Er is totaal geen overleg over wat dan ook. Op woensdag moet je auto na 7 uur 's morgens van de parkeerplaats verdwenen zijn, anders wordt hij gewoon weggesleept. Berichtje in de bus? Waarom? Extra parkeerplaatsen in de buurt? Er is gewoon geen ruimte. Rond kwart voor 9 besluit ik even in het kleine straatje te kijken en joepie, ik heb geluk, er is nog één parkeerplaats over. Daar staat mijn auto dan tot minimaal zondag. Het is niet wijs/slim/verantwoord hem te gebruiken vóór die tijd. Er komt een kermis op het plein. Goh, daar zit ik als aanwonende nou nét op te wachten. Er staan een stuk of 4 attracties. Uiteraard ieder met zijn eigen "muziek" en schreeuwende aandachttrekkers. Het liefst zo hard mogelijk. Of er ook publiek is? Zo te zien niet echt veel, in het snel ronddraaiende reuzenrad zitten enkele jongeren. En dan hebben we op donderdagavond nog Belle Perez op het Wilhelminaveld. Dat is aan de andere kant van het huis... oordopjes zijn hier geen overbodige luxe.

Geen opmerkingen: