31 maart - Eiffeltoren ingehuldigd (1889)

Dan stel ik me zo voor dat ze daar een enorme lap stof opheen gedrapeerd hadden en dat die er dan door de burgemeester of misschien wel de president werd afgetrokken. Maar dan zou het "onthuldigd" moeten zijn. Wat doe je dan eigenlijk bij een inhuldiging? Hij ging pas iets meer dan een maand later open voor publiek. En eigenlijk is het ook niet eerlijk dat hij Eiffeltoren heet. Hij is ontworpen door Maurice Koechlin en Emile Nouguier, ingenieurs en medewerkers van Eiffel. Maar van die 2 namen konden ze zeker geen leuke torennaam maken? Of ze waren "maar" medewerkers... Een iets ander zicht op deze toren:

Een vrije dag! Eerst dus schandalig lang in bed gelegen, kwam er pas net voor 9 uur uit geloof ik, toen wat gesurft en nog wat gesurft. Daarna naar de Sligro en de Lidl (eerste voor de bieb -ik weet het, ik ben vrij, tja-, tweede voor mezelf), spullen afgeleverd op de bieb, gebeld naar de gemeentelijke klachtenlijn dat de goederenlift het al wéér niet deed... En 's middags eindelijk het bezwaarschrift geschreven op de WOZ-waarde. Die gemeente hier is echt gek. Vorig jaar ging ons aanleunwoninkje 18% omhoog. Dat heb ik weten terug te brengen tot 7% (nog schandalig veel). En nu geven ze gewoon weer dat oude bedrag als WOZ-waarde. Ze doen maar wat denk ik!
Dan komt er een sms binnen op de Ierse phone. Eugen is een Ierse gehandicapte jongen die helemaal wég is van A. A heeft hem geleerd dat hij mij mafkees mocht noemen, daar genoot hij iedere keer weer van, die twinkeling! Maar nu is Eugen overleden. Nooit meer mafkees. Van geelzucht kreeg hij hepatitis en daar ging z'n lever aan kapot. We wisten nergens van. We dachten dat de begrafenis zaterdag zou zijn maar die was dus afgelopen zaterdag. We zullen hem missen!!

Geen opmerkingen: