19 maart - Dag van de Leerplicht

De leerplicht is oorspronkelijk ingesteld om kinderen tegen kinderarbeid te beschermen. Ook toen werden ouders al een boete opgelegd als zij hu kinderen niet naar school maar aan het werk stuurden.

Zoveel zin had ik niet om vandaag op te staan. Maar daar vraagt een baas niet om. Dus toch maar dat bed uitgerold en gaan werken. Vanmorgen zijn alle magazijnboeken in kratten gestopt ("slechts" 50 kratten nodig...), morgen gaan ze naar Halsteren. Tussen de middag had ik ineens genoeg van dat haar en heb ik John gebeld. Nog geen uur later was het weinige haar dat ik had nog gekortwiekt. Alsof ik ineens weer een hele kop vol haar heb. Die gel is er morgen weer uit!
A is gevraagd naast suppoost ook receptionist te worden in het museum. Natuurlijk is dat leuk! En hij heeft wel zijn Ierland-weken vast weten te leggen!

Geen opmerkingen: